Zdrowe Nawyki w Rodzinie

Buduj zdrowe nawyki

Buduj zdrowe nawyki bo to najlepsze co możesz zrobić dla zdrowia Twoich dzieci i …. Twojego też.

Przemyślane zdrowe nawyki mogą wzmocnić więzi rodzinne. Aby rodzina pozostawała ze sobą w kontakcie, ważne jest, aby tworzyć regularne bloki wspólnego czasu. Niech Twoja rodzina przyzwyczai się do spędzania czasu tylko dla przyjemności, a nie tylko na specjalne okazje, takie jak urodziny czy wakacje. Dzięki zdrowym nawykom dzieci poczują, że dom to miejsce do relaksu i zabawy z dala od zmartwień świata zewnętrznego.

Rodzice.
Celem rodziców jest, jako wzór do naśladowania, znalezienie sposobów, aby zdrowe nawyki były przyjemnością, a nie obowiązkiem. Sam proces budowania zdrowych nawyków może być dobrą zabawą dla całej rodziny. Pomaganie dziecku w kultywowaniu dobrych nawyków stanie się dla Ciebie dobrym nawykiem! To taki stymulujący dla umysłu dziecka rozwój przez projekty, które je ciekawią.

To wcale nie jest trudne. Najlepiej nie zaczynać od całkowitej zmiany nawyków a od drobnych poprawek tego, co już robimy. Jedna mała zmiana na raz – kiedy widzisz, że to, co robisz, działa, motywacja się zwiększa.

Przygotowanie posiłku jest zabawą dla całej rodziny. Udział dzieci w przygotowywaniu posiłków i uczestniczenie w procesie gotowania to świetny sposób na promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Wybierzcie wspólnie przepis, Zabierz ich do sklepu spożywczego i pomóż im nauczyć się czytać etykiety.
Zaangażowanie dzieci we wszystkie aspekty zakupów, przygotowania i gotowania prawdopodobnie sprawi, że będą bardziej zainteresowane poznaniem inteligentnych, zdrowych wyborów żywieniowych. My robimy to w weekendy.

Od dawna jestem fanem wspólnego spożywania jak największej liczby rodzinnych posiłków. Nawet jeśli nie główny posiłek, regularne spożywanie rodzinnych posiłków (może to być śniadanie lub nawet deser) jest zdrowym nawykiem rodzinnym. Kiedy rodzina siada razem, pomaga im to radzić sobie ze stresami codziennego życia. To okazja dla rodziny, aby porozmawiać o swoim dniu io tym, co się dzieje w jej życiu ”. Zdrowie psychiczne, sen, doświadczenia w szkole i to, jak wchodzą w interakcje z innymi, są tak ściśle ze sobą powiązane, a jeśli coś dręczy lub niepokoi dziecko, wpłynie to na jego ogólne samopoczucie.

Jeśli Twoja rodzina nigdy nie je owoców i warzyw, zacznij od nawyku wprowadzania jednego lub dwóch nowych warzyw i owoców w ciągu tygodnia. Zamiast tego zastąp smażone potrawy pieczonymi lub pieczonymi przystawkami.

Rodzinny posiłek to obowiązkowo strefa bez telefonu a także świetny czas na ćwiczenia wdzięczności.

Strefa bez telefonu (podczas posiłku)

Rodzinna zabawa jest bardzo ważna, ale to, co naprawdę ma znaczenie, to fakt, że wszyscy są obecni i zestrojeni ze sobą. Osiągnięcie osobistego połączenia może być trudne, gdy wszyscy jesteśmy podłączeni do naszych urządzeń prawie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Wyłącz urządzenia i ciesz się rodzinną zabawą. W ciągu dnia muszą być chwile, kiedy rodzina jest razem, kiedy żadna technologia nie jest dozwolona. Żadnych iPadów , żadnych iPodów, telefonów, SMS-ów, tweetów – nic z tego. Warto aby rodziny wymyśliły plan, który określa czasy i przestrzenie, w których ekrany są niedostępne, na przykład przy stole obiadowym, w sypialni i w wyznaczonych godzinach domowych. Inne rodziny, mają wyznaczoną stację ładującą w domu, w której członkowie rodziny przechowują swoje urządzenia na noc, więc kiedy idą spać, nie mają ochoty przeglądać swoich kanałów na Facebooku.

Innym pomysłem jest cyfrowy detoks raz w tygodniu. A jeśli wydaje się zbyt duży, wypróbuj zamiast tego miesięczne lub kwartalne ramy czasowe.

Jak dobrze ćwiczyć (ciało)

Zdrowe rodziny nie tylko wychodzą na zewnątrz i bawią się razem , ale wiedzą, że pozostanie aktywnym to nawyk na całe życie. Jednym z najlepszych prezentów, jakie możesz dać członkom swojej rodziny, jest nauczenie ich dbania o swoje ciało. Nauczmy dzieci nawyku bycia w ruchu, regularnych ćwiczeń kilka razy w tygodniu zamiast oglądania telewizji.

W idealnym przypadku oznacza to dla dzieci jakąś aktywność fizyczną każdego dnia, a dla dorosłych minimum cztery dni w tygodniu. Nie mówimy tutaj o zapisywaniu się na półmaratony; może to być 30-minutowy spacer po okolicy. W dzisiejszych czasach jest tak wiele fajnych rzeczy do zrobienia na ekranie w pomieszczeniu, więc ważne jest, aby rodzice zachęcali dzieci do odkładania urządzeń i wychodzenia na zewnątrz, dając dobry przykład własnym udziałem.
Rodziny powinny rozważyć jogę, bieganie lub pływanie -znajdźcie coś, co Wam się podoba, i nie możecie się tego doczekać. Kiedy zwiększasz poziom aktywności rodziny poprzez wycieczkę na plażę, wędrówkę lub przejażdżkę rowerem, nie tylko ćwiczysz fizycznie, co jest kluczowe dla dobrego ogólnego stanu zdrowia, ale rodzina ma również więcej czasu na budowanie więzi .

Zawsze ćwicz wdzięczność! (strona duchowa)

Wdzięczność to trudna koncepcja. Kiedy wszystko w naszym świecie jest w porządku, łatwo jest skupić się na dobru, ale wyzwaniem jest umiejętność utrzymania tego skupienia, gdy sprawy nie układają się tak dobrze.

Większość z nas wie, że powinniśmy wyrażać wdzięczność za ważne pozytywne wydarzenia w naszym życiu, takie jak dach nad głową, jedzenie na stole i dobre zdrowie. Ale rodziny odporne emocjonalnie są również w stanie docenić najprostsze przyjemności życia, takie jak wielkie drzewo na podwórku, na które mogą się wspinać dzieci, pobliskie kąpielisko w gorący letni dzień, a nawet dostęp do pralki i suszarki.

Właśnie w warunkach kryzysowych możemy najwięcej zyskać dzięki wdzięcznej perspektywie życia. Wdzięczność ma moc ożywienia oraz uzdrawiania, wnosi nadzieję. Innymi słowy, wdzięczność może pomóc nam radzić sobie w trudnych chwilach.

Większość dzieci nie nauczy się wdzięczności, jężeli tylko powiemy im że mają być wdzięczni.
Kiedy dorastałem, moja rodzina grała w The Magic Circle w porze kolacji. Chodziliśmy dookoła stołu i dzieliliśmy się czymś dobrym, co przydarzyło się nam w ciągu dnia. Coś podobnego robimy dzisiaj w mojej rodzinie. Ale moim ulubionym sposobem czerpania z wdzięczności jest prowadzenie dziennika. Wskazówka, która pomoże przenieść Twój dziennik wdzięczności na wyższy poziom. Zamiast zapisywać wszystkie rzeczy, za które jesteś wdzięczny, wybieraj jedną rzecz dziennie i pisz o niej pięć konkretnych rzeczy. Sprawdź w YouTube „Gratitude: The Most Powerful Practice” Marie Forleo’s Gratitude: The Most Powerful Practice, której nie robisz w YouTube, aby dowiedzieć się, jak przezwyciężyć „zmęczenie wdzięcznością” i zwiększyć głośność swojego dziennika wdzięczności.

Budowanie wdzięczności wymaga praktyki, ale kiedy regularnie znajdujesz na to czas, nawyk wdzięczności zwiększy szczęście Twojej rodziny.

Wyciszajcie się razem pod koniec dnia

Orma mówi, że całe gospodarstwo domowe (także rodzice!) Powinno być wyciszone na mniej więcej godzinę przed snem. Czytajcie razem lub indywidualnie albo zagrajcie w grę (po wykonaniu pracy domowej). Mówi, że to powinna być pora dnia z dala od telewizji i elektroniki, kiedy rodzina spędza czas na relaksie i interakcji. Dzięki temu wszyscy będą dobrze wyspani, więc rano wszyscy będą dobrze wypoczęci oraz poczują się silni i zdrowi.

Testimonials
Subsribe weekly news

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet sites ulla vitae elit libero 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *